Tuning : Hamann Ferrari 612 Scaglietti |
Hamann Ferrari 612 Scaglietti
Pásztor Bence&Kovács Tibor 2007.05.08. 16:48
KIZÁRÓLAG ÚRIEMBEREKNEK!
Aki dühöngeni akar, vegyen használt Enzo-t, egy maranellói, orrmotoros V12-es ugyanis stílusos bánásmódot igényel.
A Ferrarinál régóta hagyomány, hogy a bestiális sportkocsik mellett olyan modell is van a palettán, amely nem feltétlenül pirosban mutat a legjobban. A Daytona fénykorában, azaz a hetvenes évek elején Pininfarina egy feltűnően szögletes, mégis harmonikus karosszériával látta el a 365 GT4 névre keresztelt modellt. A V12-es blokk előre került, az utastérben pedig fényűző kényelem uralkodott - helyenként meglepően puritán kidolgozási részletekkel. Szinte magától értetődik, hogy az amerikai piacon mutatkozott az autó iránti legnagyobb érdeklődés, így a továbbfejlesztett, de a külsejükben komoly hasonlóságot mutató 400-as és 412-es modelleket már automata sebességváltóval is meg lehetett rendelni. A kilencvenes években a 456 GT vette át a stafétabotot, hogy aztán nyugdíjazhassa a jelenkor csúcsmodellje, a 612 Scaglietti.
A Hamann műhely elsősorban tulajdonosának sikeres versenyzői múltjával, illetve BMW átalakítássokkal szerzett magának hírnevet, de már az üzlet beindulásakor is szerephez jutott a Ferrari. Richard Hamann felpiszkált, bőven 700 lóerő felett teljesítő F40-ese számtalan magazin címlapján pózolt, a kemény munka pedig meghozta gyümölcsét: a Hamann cég napjainkban elismert BMW, Ferrari, MINI és Lamborghini nemesítő, de a technikusok nem jönnek zavarba, ha Porsche vagy Mercedes tulajdonos ügyféllel hozza őket össze a sors. Az 599 GTB Fiorano után most ismét egy Ferrarit választottak demo autónak, mégpedig az eleganciájáról híres 612-est. A kocsi jellege miatt fel sem merült a brutális beavatkozás, így az aerodinamikai javítókészlet felszerelésén kívül érintetlen maradt a karosszéria. Az Y-küllős, csillogó peremű, de döntően matt fekete Edition Race felnik 20 és 21 colos méretben választhatók, a pompás hangzásról pedig nemes acél kipufogórendszer gondoskodik, 90 milliméteres végződésekkel. A specialisták leheletnyivel keményebbre hangolták a felfüggesztést, de a motorhoz nem nyúltak - a hatliteres 12 hengeres továbbra is 540 lóerős. Az utastérben minden a megrendelő igényei szerint kerül beépítésre, így a multimédiás (DVD, navigáció, TV, Playstation) csomagtól a bőrkárpit tűzőcérnájáig a vevő dönt.
|