Hírek : Új TSI-motor és hétsebességes DSG-váltó a VW-től |
Új TSI-motor és hétsebességes DSG-váltó a VW-től
Kovács Tibor/Pásztor Bence 2007.05.07. 15:54
A Bécsi Nemzetközi Motorszimpózium keretein belül a VW egy új TSI-benzinmotort (122 LE) mutatott be és egyúttal leleplezte a világ első hétfokozatú dupla kuplungos (DSG) váltóművét, amelyet a kompakt- és középkategóriába szán. Mindkét műszaki csemege az év második felében kerül majd piacra.
Az új, 122 lóerős TSI a motorcsalád harmadik tagja, bár az előzőekhez képest újdonság, hogy kompresszort nem építettek bele. Az 1.6 FSI-hez képest az 1,4 literes turbós motor forgatónyomatéka közel 30 százalékkal nagyobb, immár 200 newtonméter 1500-as percenkénti főtengelyfordulatnál, ráadásul az alsó fordulatszám-tartományban a TSI akár 66 százalékkal nagyobb nyomatékot ad le. A jobb teljesítmény- és forgatónyomaték-karakterisztika ellenére is sikerült a fogyasztást kereken hat százalékkal csökkenteni. Hiába nincs kettős feltöltés, műszakilag az új TSI a 140 és 170 lóerős kompresszoros testvéreire épül.
A hatfokozatú DSG-vel szemben az új, hétsebességes váltó kuplungjai immár nem olajfürdőben működnek. A megoldás előnye, hogy még nagyobb hatékonyság érhető el. Az új hétfokozatú DSG-t a kínálat Polótól Passatig terjedő járműveibe szánják. A két újdonság együttes használatával kiemelkedő fogyasztási eredményekre számíthatunk, a Golf esetében az étvágy mindössze 5,9 liter száz kilométerenként.
|