Premier!!! : Mitsubishi L200 Double Cab Instyle: Van képe hozzá |
Mitsubishi L200 Double Cab Instyle: Van képe hozzá
Pásztor Bence 2007.05.10. 14:11
A Mitsubishi L200 Európa legtöbb országában, így nálunk is bestseller. A tízenkétszeres Dakar-győztes Pajero Evolution-re emlékeztető új modellt veszik, mint a cukrot. Kíváncsiak voltunk, milyen személyiséget rejt a tojásdad karosszéria.
Szeretem a nagyvasakat. Teherautós üléspozíció, óriási tükrök, bitang nagy bódé és hatalmas, ballonos kerekek. A pickupok sem éppen kecses járművek, viszont van respektjük a forgalomban: nem packáznak velük, hanem inkább előzékenyen elengedik őket az autóstársak. Valljuk be, ezért nagy jól esik egy ekkora vas terelgetése. A Mitsubishi L200 kormánya mögött hasonló érzések fogtak el, pedig a pickupok között ez a leglégiesebb és a legszebb. Olyan ügyesen húzták a tervezők a ceruzáikat, hogy kívülről nem látjuk igazoltnak a méretadatokat. Pedig a duplakabinos, ötszemélyes változat hossza pontosan 5 méter, szélessége 1,8 méter, magassága pedig 1,78 méter. A titok a lekerekítésekben rejlik, melyek folytán az L200-as sokkal filigránabbnak tűnik konkurenseinél. Az elsőre szokatlan, típusidegen gömbölyítések adják az L200-as egyéni stílusát, amit rövid idő alatt nagyon meg lehet kedvelni. Robosztus hajtáslánchoz szögletes forma tartozik, tartottam az elején, de most már értékelem az újító koncepciót. Amúgy a "kötelező" agresszivitást sem nélkülözi a Mitsubishi, ott van például az orr-rész a gonosz hűtőrács-fényszóró egységgel.
Az utastér is döbbenetet vált ki, hiszen az akár egy személyautó-belső is lehetne. Szép, kék hátterű órák, fekete bőrkárpitozás kék varrással, lehajtható könyöklő a hátsó ülésen, kék díszöltéses bőrkormány és váltókarok, formatervezett ajtókárpit, folyadékkristályos középső kijelző, igényesen kivitelezett kezelőszervek és bajuszkapcsolók. Szerencsére azért a praktikumot sem feledték, így a vastag gumiszőnyegekre lelkiismeret-furdalás nélkül tehetjük rá sáros bakancsos lábunkat, a kárpitozás pedig mindenhol könnyen takaríthatónak, strapabírónak látszik. Hiányoltam a nosztalgikus, folyadékban úszó terepműszereket; helyettük be kellett érnem digitális iránytűvel, légnyomásmérővel és tengerszint feletti magasság kijelzővel. Meglepően kevés a tárolóhely, az ajtózsebekbe még egy rendes térképet sem lehet besuvickolni, az ülések közötti fakk pedig nem elég öblös.
A duplakabinos kivitel platójának hossza 1325 mm, ahol ezért hosszában nem túl sok dolog fér be. Természetesen az új L200-ból is létezik Single Cab (szimplakabinos) illetve Club Cab kivitel, előbbi 2220 mm-es, utóbbi 1805 mm-es platóhosszúsággal bír. Akinek a személyszállítás másodlagos szempont, válassza valamelyik egyszerűbb kivitelt. Egyébként a plató szélessége mindhárom változat esetében 1470 mm, a kerekek között pedig 1130 mm.
|