Vespa GTV
Đönci 2007.05.07. 18:49
Időtálló elegancia a technika modern vívmányaival...
Az 1946-ban megjelent első Vespa modellen a lámpa az első sárvédőn helyezkedett el, amelyet az ’50-es években már a kormányszerkezetre helyeztek. A régi modellekre való utalásképpen a GTV-n most ismét az első sárvédőn van a lámpa, melynek viszont méretét és kiképzését a GTS modern stílusa jellemzi. A Vespa GTV kettő, egy 125 ccm-es, valamint egy 250 ccm-es hengerűrtartalmú változatban lesz megvásárolható. Mindkét változatban 4 ütemű, négyszelepes, vízhűtéses motoregység képezi a hajtóművet. A 125 ccm-es változat 15 lóerős teljesítményt nyújt, 11,5 Nm forgatónyomatékkal, mely hibátlan alapot képez úgy a városi forgalomban, mint egy-egy robogós kirándulás alkalmával. A 250 ccm-es változat szívét az úttörő jellegű, Euro 3 normának megfelelő elektromos befecskendezésű Quasar motor képezi. A Lambda szondával ellátott háromutas katalizátorral szerelt erőforrás a központi elektronikával együtt működve minimálisra csökkenti a károsanyag kibocsátást és rendkívül takarékos üzemanyag fogyasztást eredményez. A 250-es Quasar motoregység 22 LE teljesítményre képes és 20,2 Nm forgatónyomatékkal szolgál, mely 122 km/h maximális sebességet tesz lehetővé - a 250-es szegmensen belül legjobbnak számító gyorsulással. Ezzel a teljesítménnyel elmondhatjuk, hogy a Vespa GTV időtálló eleganciája mögött a technika időszerű vívmányai rejtőznek.
|