Vezettük az új Mercedes C-osztályt
Kovács Tibor 2007.05.08. 17:19
Az új C-osztály a fiatalabb korosztályt szólítja meg, s nekünk rögtön sikerült is azonosulni vele. Sőt, máris elvonási tüneteink vannak. A bázismodellek hiányában, a kocsi indulóára 9 100 000 forint (C 200 Kompressor), a plafon 14 120 000 forint (C 350), amíg nem jön a 450 lóerős C 63 AMG.
A Mercedes új termékkoncepcióval jelentkezett, az új C-osztályból háromféle kivitelt készített: Classic, Elegance és Avantgarde. Utóbbihoz AMG styling csomag is rendelhető. A vásárlók így jobban kifejezhetik egyéniségüket az autójukon keresztül. A tudatosan visszafogott és elegáns Classic, illetve Elegance változatok orrán továbbra is ott virít a Mercedes-csillag, viszont az Avantgarde változat a régi Mercikről ismert, hűtőrácsra helyezett csillagot kapott, ami rendkívül jól áll neki. Különben teljesen mindegy, hogy melyik kivitelt vesszük szemügyre, térdremegést kapunk a szép látványtól. Egy Avantgarde AMG változat fehér színben például maga a megtestesült álom.
4581 mm-es hosszával a C-osztályos limuzin 55 mm-rel hosszabb az elődmodellnél. A karosszéria szélessége 42 mm-rel 1770 mm-re, a tengelytáv pedig 45 mm-rel 2760 mm-re növekedett, ami a középkategória középmezőnyébe helyezi a C-osztályt. Kívülről a karosszéria kompaktnak, összeszedettnek hat, s belül kiválóan el lehet férni. Az utastér megdöbbentően szépre sikerült, ráadásul tesztautónkban exkluzív barna bőrkárpitozás emelte a színvonalat. Amellett, hogy az anyagokról süt az első osztályú minőség, a Mercedes mérnökei vadonatúj műszerfalat terveztek a kocsiba. Jó ízlésre vallanak az ezüst keretgyűrűk, a fekete számlapok, a fehér számok és a narancssárga színben világító mutatók, de a középkonzol is szemet
gyönyörködtető a felső színes kijelzővel együtt. A képernyőt szükség esetén el lehet billenteni vagy le lehet csukni anélkül, hogy a vele összecsatlakoztatott berendezések, az autórádió, a navigációs rendszer kikapcsolódna. A színes kijelző szervesen illeszkedik egy új kezelési és kijelzési koncepcióba, amelyet az új C-osztályba a Mercedes-Benz csúcsmodellekből vettek át. A középalagúton elhelyezkedő vezérlő segítségével kezelhető az autórádió, a navigációs rendszer vagy a telefon, de a kormánykerékre is számtalan gyorsfunkciót telepítettek. Természetesen az ergonómia és a vezetői pozíció tökéletes.
|