Bioetanollal megy a Saab 310 lóerős 9-5-öse |
Kovács Tibor |
2007.06.05. 22:56 |
A Saab 9-5 2.0t BioPower sikeres svédországi debütálása után a Saab a Detroiti Autószalonon közszemlére teszi a 9-5 Aero BioPower koncepcióautót, amely ugyancsak E85-ös bioetanol üzemanyaggal hajtott, de motorja 310 lóerőt és 440 Nm nyomatékot termel.
|
Bioetanol üzemek Magyarországon |
Kovács Tibor |
2007.06.05. 22:53 |
A SEKAB svéd Svensk Etanolkemi AB 75%-os tulajdonában lévő BKZ Beruházásfejlesztő Zrt. négy, bioetanol gyártására alkalmas gyáregység építését kezdi meg. A beruházás összértéke meghaladja a 343 millió eurót. A projekt tervezéséért és a kivitelezés alatti irányításért a felelős vállalkozás az EBP Európai Bioenergia Kft. A technológia lényege: kukorica és búza felhasználásával többlépcsős erjesztéses eljárással bioüzemanyagot állítanak elő, amely folyamat során melléktermékként áram, állati takarmány, illetve folyékony szén-dioxid keletkezik.
|
Jönnek az etanolos Saab 9-3-asok |
Kovács Tibor |
2007.06.05. 22:51 |
A Saab nagysikerű BioPower koncepcióját mindhárom 9-3-as modellvariánsra, a Sport Sedan-ra, a SportCombi-ra és a Convertible-re is kiterjeszti. Ezzel a svéd márka teljes 9-3-as kínálata elérhető lesz környezetbarát erőforrással.
|
Év végére kész az első magyar alternatív autó! |
Kovács Tibor |
2007.06.05. 22:50 |
Az ANTRO Alternatív Erőforrásokat és Járműveket Fejlesztő és Gyártó Kht. az Őrségben fejleszti új, hármas hibridhajtású járművét, a Solo-Duo-t. A legmodernebb technikát felvonultató, számos magyar szabadalmat tartalmazó jármű a jövő évtized elején kerülhet sorozatgyártásba. A Solo-Duo minimális tömegének és légellenállásának köszönhetően a mai autók üzemanyag-szükségletének egyötödével is beéri.
|
Megalakult a Magyar Bioetanol Szövetség |
Kovács Tibor |
2007.06.05. 22:48 |
Megalakult a Magyar Bioetanol Szövetség, melynek elsődleges célja szervezetként egyesíteni a magyarországi bioetanol előállító, forgalmazó, alapanyag-ellátó, valamint a kapcsolódó kereskedelmi, pénzügyi és tanácsadói vállalkozásokat. A Bioetanol Szövetség egyesült erővel kíván fellépni a zöld energiaforrások felhasználásával előállított üzemanyagok elterjedésének érdekében Magyarországon és a közép-kelet európai régióban.
|
Megérkezett a Citroen C4 Picasso |
Kovács Tibor |
2007.06.05. 22:46 |
A Citroen C4 Picasso, bár hivatalosan a Xsara Picasso utóda, nem szorítja ki a palettáról a közkedvelt tízoszlopos egyterűt. Ezzel a Citroen az egyetlen autógyártó, amely három különböző személyiségű kompakt egyterűt kínál a piacon. Nagy fegyvertény ez akkor, amikor Magyarországon szinte csak a kompakt egyterűek eladásai nőnek. A Grand C4 Picassót és a C4 Picassót 12 centiméter és 230 ezer forint választja el egymástól.
A Citroen fényterűnek becézi Grand C4 Picasso és C4 Picasso modelljeit, mert kategóriájukban ezek rendelkeznek a legnagyobb üvegfelülettel. A kisebbik C4 Picasso a panoráma üvegtetővel együtt 6,2 négyzetméternyi üvegfelülettel büszkélkedhet, ami kivételesen világos belteret és jó kilátást biztosít.
A C4 Picasso külsőleg alig különbözik a hétüléses Grand C4 Picassótól, pusztán a fara gömbölyűbb, döntött ablakkal és a vízszintesen elhelyezkedő, hajlított lámpákkal. Az egyterű vonalvezetése lendületes, a légellenállási együtthatója a legjobb a kategóriában, mindössze 0,31. A fényterű becenevet a nagy kilátási szöget biztosító panoráma szélvédő és a keskeny kerettel rendelkező, nagyméretű első háromszög-ablakok, a nagy oldalablakok, illetve a hatalmas panoráma üvegtető miatt adták neki. A Grand C4 Picassóhoz hasonlóan, saját kategóriájában a C4 Picasso rendelkezik a legnagyobb üvegfelülettel (a panoráma üvegtetőt nem számítva 5 nm, az üvegtetővel együtt pedig 6,2 nm).
A C4 Picasso fő ütőkártyája az utasterének mérete. Az autó 4,47 m hosszú, 1,83 m széles és 1,66 m magas, a Grand C4 Picassónál 12 cm-el rövidebb. Belső helykínálatával azonban még így is lefőzi a konkurenciát, akár öt felnőtt is kényelmesen utazhat az autóban. A második üléssorban három egyforma méretű, 45 cm széles különálló ülés található, a padló pedig teljesen sík. Mindhárom ülés 13 centiméteres távon csúsztatható, valamint az ülések háttámlája és ülőlapja komfort pozícióba állítható. A C4 Picasso a második üléssorban kategóriája legnagyobb lábterével rendelkezik, de a könyökmagasságban mért szélesség tekintetében is az első helyen áll. Az első ülések közötti teret is szabaddá tették. Teljesen hátratolt ülések mögött a takaró alatti poggyásztér űrtartalma 500 liter, ami szintén kiemelkedően jó érték, de a hátsó ülések lehajtásával akár 1734 liternyi csomag szállítható. Az ötletesen összecsukható üléseknek köszönhetően az utastér könnyen és gyorsan átalakítható, anélkül, hogy az üléseket ki kellene venni a gépkocsiból.
A márka alapértékei közé tartozó kényelmes rugózásnak köszönhetően a C4 Picasso - változattól függetlenül - a legkényelmesebb autók közé tartozik. Az Exclusive szinttől a hátsó tengely légrugós felfüggesztéssel is megrendelhető, ami nemcsak még komfortosabb utazást tesz lehetővé, hanem a magasságszint tartását is biztosítja.
A Citroen mérnökei hangulatvilágítással is kedveskedtek a bent ülőknek (mintegy harminc fényforrás; Collection szinttől rendelhető a Luminosité csomagban, Exclusive szinten szériafelszereltség). A műszerfal középső borítóeleme alá, az ajtóbetétekbe és a tetőborításba beépített rejtett világítás kellemes fényt áraszt az utastérben, amely a műszerfal alsó részén elhelyezett kapcsolóval szabályozható. Az ajtónyitó gombokba és elöl a mennyezetlámpába épített kis LED lámpák egészítik ki a rejtett világítást. Természetesen illatos légfrissítő is van, a Collection szinttől szériában. |
Itt a 450-es sportenduró |
Pásztor Bence |
2007.05.15. 14:44 |
A BMW hivatalosan is bemutatta az évek óta tervezgetett enduró motorját...
|
2008-tól kapható az üzemanyagcellás Honda |
Pásztor Bence |
2007.05.15. 14:29 |
A Honda már jövőre piacra dobja üzemanyagcellás kupéját, az FCX-et.
|
SEAT Altea XL 160 lóerős turbómotorral |
Pásztor Bence |
2007.05.15. 14:26 |
A sajtóanyag szerint az 1,8 TFSI motornak alacsonyabb a rezgés- és zajszintje, mint a kétliteresnek, új turbófeltöltője és új motormenedzsment rendszere révén pedig alacsony fordulatszám-tartományokban is érzékenyebb gázadási reakciókat kínál. A maximális nyomaték 250 newtonméter, amely 1500 és 4200 percenkénti fordulatszám közötti tartományban áll rendelkezésre.
|
Jövőre érkezik az Opel új városi minije |
Kovács Tibor |
2007.05.14. 22:10 |
A Frankfurti Autószalonon mutatkozik be és jövő tavasszal kerül piacra az Opel Agila második generációja. A tervezők és a mérnökök elsődleges célja egy olyan jól manőverezhető, városi kisautó létrehozása volt, ami a lehető legtágasabb, variálható utasteret kínálja. A 3,74 méter hosszú, egyéni stílusú kisautó ötszemélyes lesz.
|
|