Rally : [VB] Loeb nyeri a kaotikus Argentin Ralit |
[VB] Loeb nyeri a kaotikus Argentin Ralit
Pásztor Bence 2007.05.08. 18:15
A Cordoba Stadionban megrendezésre került szuperszelektív szakasszal ért véget a közel nem mindeni Argentin Ra...
Cordoba Stadionban megrendezésre került szuperszelektív szakasszal ért véget a közel nem mindeni Argentin Rali. A versenyt végül a 32. győzelmét begyűjtő a Citroënes klasszis, Sebastien Loeb nyerte meg, ami nem volt váratlan a francia pilóta elsöprő dominanciáját látva. Így Loeb már három ponttal vezeti az egyéni ponttáblát Marcus Grönholm előtt, aki különben a versenyen a második helyen ért célba. A bronzérmes hely a River Plate stadionban megrendezett első napi szuperszelektív győzteséé, Mikko Hirvonené lett.
Nagy fába vágta a fejszéjét az Argentin Rali szervezőcsapata, hiszen az eddigiektől eltérően a Buenos Aires-ben található River Plate stadionba képzelte el az Argentin Rali nyitó szuperszelektív szakaszát. Az esemény nem is sikerült rosszul, viszont komoly logisztikai buktatókkal volt tele. Az egész mezőnyt ugyanis át kellett szállítani Cordobából a fővárosba és vissza. A versenyautók trélereken látványos konvojban utaztak Buenos Airesbe, a csapattagok pedig repülővel tették meg ezt az utat. Visszafelé egy sor probléma lépett fel, s ráadásul reggel sűrű köd volt a reptéren, emiatt a repülők nem tudtak időben elindulni, így a szervezők végül kénytelenek voltak törölni a pénteki nap első hét gyorsasági szakaszát és csak a Cordoba Stadionbeli szuperszelektív szakaszt rendezték meg. A pilóták az elszalasztott szakaszok miatt nagyon mérgesek voltak és sajnálatukat fejezték ki nyilatkozatokban, hogy a rajongók, akik ellátogattak a rali első napjára, végül nem láthatták kedvenceiket egy ilyen baki miatt.
A rali második napja már igazi versengést hozott. Ahogyan az várható volt esett az eső, ezzel együtt hideg volt az idő is (14-16 Cº). Míg az első nap Hirvonené volt, ez a nap Sebastien Loebé lett, ugyanis a nap összes gyorsasági szakaszgyőzelmét begyűjtötte. Külön örömet jelentett neki, hogy Marcus Grönholm több kedvenc gyorsasági szakaszát is ekkor rendezték, így a finn pilótát azokon is legyőzte. "Mindig is erős volt ezeken a gyorsaságikon. Kétszer is gyorsabbak voltunk nála, így növelni tudtuk előnyünket. Azt hiszem ez az eredmény sokat elárul a Citroën C4-es potenciáljáról." - nyilatkozta a háromszoros világbajnok.
A rali utolsó napja a pénteki kurtítás miatt egy gyorsasági szakasszal bővült, hogy a pilóták elegendő kilométert tegyenek meg. Ezen a napon is Sebastien Loeb tartolt, s az összes szakaszon győzedelmeskedett.
A Ford bár nem tudta megszerezni a legértékesebb helyezést, azért mégsem panaszkodhat, hiszen autói Loeb és Dani Sordo közé kerültek Grönholm, Hirvonen, valamint a privát Jari-Matti Latvala (4.), és Henning Solberg (5.) révén. Nagy csatában nyert a tapasztaltabb Henning Solberg - ezen a tapasztalatot megkövetelő versenyen - Dani Sordo ellen. Végül Sordo nem bírta a rá nehezedő nyomást és a fiatal Citroënes pilóta kiszorult az első ötből. A Subaru és Petter Solberg számára ez az év sem telik túl jól. A norvég pilóta a második nap végén kiesett, s így Chris Atkinsonnak kellett megvédenie a Subaru becsületét. A fiatal ausztrál pilótának sikerült két pontot szereznie hetedik helyezésével. A Subaru azonban lecsúszott a konstruktőri ponttábla negyedik helyére a privát Stobart mögé.
Az utolsó pont az OMV Kronos Citroën színeiben Xsarával versenyző Manfred Stohlé lett a nyolcadik hellyel, így a csapat maradt ötödik a tabellán.
A következő világbajnoki ralira mindössze két hetet kell várnunk, hiszen 2007. május 18-20. között kerül megrendezésre a murvás Szardínia Rali. Loeb 2005-ben és 2006-ban is hazavihette a győztes trófeát Szardíniáról, s idei formáját tekintve jósolható pályafutásának 33. győzelme Olaszországban.
|