Speeding Motor Corporation
Speeding Motor Corporation
Menü
 
Autó
 
Motor
 
Szórakozás
 
Társalgó/Chat/Konversation
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
SZAVAZÁS!!!!
Üzemeljen tovább az oldal?
Üzemeljen tovább az oldal?

Igen
Nem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Tesztelés-Ismertető:Motor
Tesztelés-Ismertető:Motor : Teszt: Suzuki GSX-R600

Teszt: Suzuki GSX-R600

Pásztor Bence  2007.05.10. 13:53

A Suzuki mérnökei mindent elkövettek, hogy a hatszázas Gixer visszahódítsa magának régi pozícióját. Az elmúlt évben több mint 67000 GSX-R gurult ki a hamamatsui gyárból, és gyártása óta 700 000 GSX-R-nek sikerült gazdát találni. Az egyliteres sportgépek osztályát a jelenlegi GSX-R1000 bevezetése óta újra és újra vezeti, remek megoldásainak sikeresen adoptálásával lépett idén a Suzuki a hatszázas géposztályban.

Még megrögzött sportmotor gyűlölők is egyetértettek abban, hogy az új hatszázas kifejezetten szép. Szerintem egyenesen gyönyörű, leváltott elődjéhez nem is mérhető. Légies, friss vonalai a sportmotorépítés legutolsó irányzatát követik. Sajnos az újdonság megítélésén sokat ront, hogy minden vonása a tavaly debütált 1000-est követi, amit szinte már megszoktunk az utakon.

De nem szeretnék elsiklani ennyivel a forma mellett. Elöl a motor orra sokkal keskenyebb képet mutat, a légbelépők is közelebb kerültek egymáshoz. A bombaforma - mások szerint az MT-01 jelvényére hasonlító - fényszóróban a távolsági és a tompított izzók egymás alá kerültek, míg a hátsó lámpa LED-es fényforrását a farokidomba integrálták a hátsó indexekkel egyetemben. Magánvéleményem szerint a hátsó rész a legszebb, - csak nem köveznek meg kijelentésemért - még szebb, mint az R6-os feneke, főleg, ha az utasülést az egyszemélyesítő műanyag púpra cseréljük.

Elöl az irányjelzők a visszapillantó tükrök hátuljába szervültek. Ennek megfelelően a tükrök állítása a házon belül történik, ami azért nagyon jó, mert a menetszél nem okozhat meglepetést, másrészt azért rossz, mert annyira nehezen mozog, hogy a tükörállítás szinte kivitelezhetetlen. Látványos elem a köpcös kis kipufogó a jobb lábtartó alatt. Maga a közösítő dob a blokk alá került, az alsó idom jótékony takarásában.

Míg a régi ruha jótékonyan takarta a technikát, a 2006-os modellen már sokkal több látszódik a blokkból. Bár a motor felépítése teljesen új, megtartották az eredeti 67 x 42,5 mm-es furat x löket méreteket. Érdekes megfigyelni, hogy a Honda CBR600RR-é is ennyi, sőt, - bár a tavalyi R6-os még más arányokkal bírt - az idei YZF-R6 Yamaha furat/löket arányát is éppen ennyire változtatták. Hogy a Kawasakit se hagyjuk ki a felsorolásból, a ZX-6RR is pont ezekkel a méretekkel büszkélkedhet, vagyis levonhatjuk a következtetést, hogy az összes japán középkategóriás szupersport motor 599,4 cm3-ből gazdálkodik. Kísérteties nem?

Gyári kormánylengéscsillapító
A Suzuki megváltoztatta a főtengelyt és a váltótengelyeket, amivel a motor 54 mm-rel lett rövidebb. A hengerek közelebb kerültek egymáshoz, ezzel keskenyebb is lett 16 mm-rel. Magasságában 20 mm-t ment össze, így egy igazán kompakt kis blokk sikeredett. Az áttervezett hajtókarokon csücsülő kovácsolt alumínium dugattyúk 0,5 mm-rel rövidebb szoknyát és súrlódáscsökkentő bevonatot kaptak. A súrlódás további csökkentése végett a hengerfalak belsejét is kezelésbe vették: króm-nitrid bevonatot kaptak.

A Suzuki gyári versenygépétől kölcsönzött trapéz formájú hűtő növeli a GSX-R hűtőkapacitását, egyben az új forma miatt kisebb lett a motor frontfelülete. A hűtő mögött a kipufogó leömlők sokkal közelebb haladnak a blokkhoz, majd a blokk alatt egy közös dobban találkoznak össze a gázok. A tömegközpontosítás első számú szempont a jó manőverezhetőség érdekében, így nem is csodálkozunk ezen a megoldáson, ráadásul a tavalyi ezres gépen is ez volt már a módszer.

A szívó oldalon SDTV dupla pillangószeleppel szerelt injektorral dicsekedhet. Minden injektorban két pillangószelep dolgozik, míg az egyiket a motoros nyitogatja azzal, hogy húzza a gázt, a másik felől a motorvezérlő elektronika intézkedik annak függvényében, hogy éppen mekkora a fordulatszám, hanyadik sebességben van a motor, és az első pillangószelep éppen hogy áll. Úgy mondják, hogy a kisebb fordulatoknál ettől nyomatékosabb, valamint jobb az égés hatékonysága.

A motor öt lóerővel tud többet, mint tavaly, ezzel 123 LE a főtengely végén mérhető teljesítmény 13 500 1/min-nél. 6000-es fordulattól kezdve a motor reagálása teljesen kielégítő, határozottan jobb, mint az előző modell volt. 6000 alatt már sokkal nyugtalanabb. Szinte várja, hogy a kívánatos fordulatszám-tartományba pörgessük. Bár egészen alulról húz, köszönhetően a Suzuki kipufogószelepének, mely az alsó tartományban segíti a nyomatékosabb haladást, az átmenet nem éppen zökkenőmentes. Vibrál is, kicsit dadogós is, de igazából ez nem zavar minket, olyan suzukis röfögés, mely bíztató előjele a csakhamar bekövetkező visításnak. Csak akkor lehet zavaró, ha a kanyar előtti visszalassításnál leesik a fordulatszám.

A fordulatszám tartománynak azonban még csak az elején járunk, mivel a mumus piros vonal csak valamivel 16 000 előtt kezdődik. Nem ér csalódás. Az erő egyenletesen érkezi a teljes tartományban, nincs érezhető ugrás, ahogy közeledünk a piros zónába, amit a kipufogó részegítő visítása kísér. A fékkart szorítva, kettőt visszaváltva érkezem a kanyarba, kissé elméretezett tempóval. Finom borítás, és már a következő egyenesen gyorsítok. Bevillan: levegőt kéne venni. Azonosíthatatlan épületek és tárgyak suhannak el baloldalon, és már a periférikus látómezőmben vannak, mire ezt-azt felismerek. Szerencsére, - valahol az elmebaj határán - valaki küld egy jelet, és jobb kezem visszaengedi a gázt.

Hihetetlen, hogy mennyire nem érezni a GSX-R600-on a sebességet. Annyira stabil nagy tempónál. Tökéletes a szélvédelem, és bizalomgerjesztően működik a nyolc első Tokico fékdugattyú. Minek köszönhető ez a remek stabilitás? Ahogy a blokkot frissen telepakolták remek technológiai megoldásokkal, mint pl. a csúszó kuplung, nem abban csoda, hogy a vázat is alaposan áttervezték. Először is, mert a blokknak kevesebb hely elég, a váz magasságát 25 mm-rel csökkenthették, ami 15 mm-es ülésmagasság csökkenéssel járt. Ezzel a GSX-R600 a hatszázas kategóriában a legalacsonyabb (810 mm) ülésmagassággal dicsekedhet.

A villaszöget 0,5 fokkal döntötték ki, ezzel az utánfutás 4 mm-rel lett hosszabb, ami az én értelmezésemben a nagysebességű stabilitást növeli. A lengővilla tengelye 67 mm-rel előrébb került, így a Suzuki 35 mm-rel hosszabb lengőkarral áldotta meg a gépet, ám összeségében a tengelytáv nem változott.

 
Idő/Time/Zeit
 
Hollywood
 
Zene letöltés
 
Zene/Music/Musik
 
Számláló/Reckoner/Zähler
Indulás: 2007-05-06
 
Naptár/Calendar/Kalender
2024. Július
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Szavazás
Véleménykutatás
Hogyan tetszik az oldal?

Nagyon rossz
Hááát?!
Elmegy
Jó!
Nagyon jó!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Szerinted ki a világ legjobb focistája?
FOCI,FOCI,FOCI!!!
Szerinted ki a világ legjobb focistája?

David Beckham
Tierry Henry
Cristiano Ronaldo
Thomas Risicky
W.Rooney
Ronaldinho
Kaka
Paul Scholes
Roone
Ronaldo
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
További linkek...
 

Svéd termék a legjobb áron! Regisztrálj vásárlónak és kapj egyszeri 2000 Ft-ot és 15% kedvezményt a katalógusból! Svéd    *****    Azariah - RAMPAPAPAM formabontó verzióban, hallgasd, likeold, mutasd meg a spanodnak is :D    *****    ClueQuest- Új, ingyenes online nyomozós játék! Fejtsd meg a rejtélyt, és találd meg a tettest!Gyere cluequest.gportal.hu    *****    Szobafestõ Budapest    *****    Svéd termékek!Csatlakozz hozzám és kapj 2000,- Ft kedvezményt-15% kedvezmény a katalógus árból!Parfümök, szépségápolás!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!