Speeding Motor Corporation
Speeding Motor Corporation
Menü
 
Autó
 
Motor
 
Szórakozás
 
Társalgó/Chat/Konversation
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
SZAVAZÁS!!!!
Üzemeljen tovább az oldal?
Üzemeljen tovább az oldal?

Igen
Nem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Premier!!!
Premier!!! : Mercedes-Benz CLS 320 CDI - Művészi alkotás

Mercedes-Benz CLS 320 CDI - Művészi alkotás

Pásztor Bence  2007.05.12. 13:37

A karosszéria látványa szinte igéző, a technika minden tekintetben elismerésre méltó, a gyártási darabszám pedig gondoskodik róla, hogy a CLS még Mercedes-Benz léptékkel mérve se legyen tömegtermék.

Pusztán a magánvéleményem, de szerintem maguk a Mercedes-Benz szakemberei sem gondolták komolyan az elején, hogy a CLS szalonban megvásárolható autó lesz. Bár a szóbeszéd szerint a Vision néven bemutatott tanulmányoknál eldöntött tény a szériagyártás, az anno Frankfurtban debütált négyajtós kupé annyira más volt (és más ma is), mint a többi Mercedes típus, hogy még bennem, az örök optimistában is kétségek merültek fel. Két dologtól féltem. Először attól, hogy a tervek valóban a fiók mélyén végzik, és a CLS gyorsabban merül feledésbe, mint ahogy érkezett, másodszor pedig nem igazán bíztam a stuttgartiak bátorságában, azaz nem hittem, hogy a Vision CLS csont nélkül átmehet a próbán, és eredeti pompájában kelhet életre. Szerencsére nem lett igazam, a piaci eredmények bizonyítják, hogy ebben az ár- és méretosztályban a Mercedes-Benznek szüksége van egy olyan modellre, amellyel sem a hazai, sem a nemzetközi konkurencia - egyelőre - nem rendelkezik.


A CLS nem fából vaskarika, tehát sikerült a csoda, és megszületett a négyajtós kupé. Az elmúlt évtizedekben néhány gyártó már próbálkozott valami hasonlóval, azonban nem tartom túlzásnak kijelenteni, hogy a jövőre nézve - hasonló modell esetén - ez a Mercedes lehet az etalon. A műszaki alapokat az E-osztály biztosítja, a formaterv viszont teljes önálló, helyenként tradicionális részletmegoldásokkal. Látva az új C és CL- osztályt, a csillagos autóknál lezárulóban van a modernkori kereklámpás korszak, és úgymond ennek előfutára volt 2004-ben a CLS, amely az L-alakkal fityiszt mutat a donor E-osztálynak. Szemből nézve nagyon masszív hatást keltenek a domborodó sárvédők, a középen hatalmas emblémát felvonultató hűtőmaszk a sportos modelleket jellemzi a cégen belül, és az első kerékjárattól indul az a teljes hosszban végigfutó ív, amely a karosszéria sava-borsa. Ehhez a vonalhoz igazodik minden, ettől CLS a CLS - minden elismerés a tervezőé, aki ezt a könnyed élt megálmodta!


Az autó alapvetően széles, hosszú és lapos, dimenzióit tekintve lekörözi az E-osztályt, ezért sokan tévedésből a luxus S-osztály leszármazottjának vélik. A kecsesen, de négyajtós modellhez mérten szokatlanul laposan ívelő tető keskeny sávot biztosít az oldalablakoknak, de a design mellett további csemegét is felvonultat a CLS. Ahogy kupéknál illik, az ajtók keret nélküliek, a kilincs meghúzására az elektronika néhány millimétert süllyeszt az üveg pozícióján, majd zárásnál a helyére csusszan minden. Az egyetlen szépséghiba a hátsó ajtók eltüntethetetlen kis háromszöge, ezek nélkül viszont szinte alig lehetne leengedni az ablakot, így muszáj volt kompromisszumot kötni. A csomagtartó nem lett a forma áldozata, 505 literes térfogatával abszolút használható méretű az üreg, azonban két hátránnyal is számolni kell: a nyílás szűk, így terjedelmes méretű poggyászok helyett inkább sok kicsi pakkot érdemes összekészíteni, valamint az üléstámla rögzítése fix, tehát a kapacitás nem bővíthető. Ennek magyarázata az utastér kialakításában rejlik.

Stuttgartban nem szokás félmunkát végezni, így a CLS tervezésekor nem estek abba a hibába, hogy a lenyűgöző külsővel vége a történetnek, és belül a jól bevált E-osztály bútorzata kelletlenül teremteni meg a hangulatosnak szánt környezetet. A CLS utasterének kialakítása, és ezáltal a sugárzott légköre homlokegyenest eltér attól, amit az E esetében megszokottnak mondhatunk, persze, a legtöbb kezelőszerv, gomb, kapcsoló azért megegyezik. Az üléspozíciót kezdetben szokni kell, a már említett keskeny ablakok miatt olyan érzésem volt, amit legutóbb az Audi TT-ben tapasztaltam, ám ez a kissé bunkerszerű, harckocsikra emlékeztető tulajdonság egyáltalán nem kellemetlen. Gyönyörű megoldás, ahogy a fabetéttel gazdagon, de mégsem ízléstelenül díszített műszerfal vonalvezetése ráfordul az ajtóra, és ez még csak a kezdet! Amerre a szem elnéz, amerre a kéz tapint, nem lát, és nem érez mást, mint puha, döntően bőrrel bevont felületeket, diszkréten csillogó krómszegélyeket, és minden olyan finomsággal működik, ahogy azt egy Mercedes-Benztől elvárja az ember.


A középkonzolba integrált CD-váltó fedelét halk zümmögéssel emeli fel a villanymotor, a váltókar markolata tökéletesen simul a tenyérbe, a két irányból nyitható fedéllel ellátott könyöklő doboza hűthető, a szellőztethető bőrülésekbe a legnagyobb melegben sem izzad bele az utazó, és még hosszasan lehetne folytatni a felsorolást. A kényelem tökéletes, csupán apróságok akadtak, amiket érdemesnek tartunk megjegyezni. A kormány átmérője lehetne kisebb, a markolat pedig vastagabb, és kár volt az ülésállító gombokat az ajtóról az ülés aljára száműzni - bár ez az E-osztályból átvett probléma esztétikailag most nem kimondottan hátrány a CLS
szép ajtóburkolatát nézve. Az utastér osztottsága nem negatívum, el kell fogadni, hogy rétegmodellről van szó, és a forma a férőhelyek vonatkozásában is fontosabb a funkciónál. A CLS kizárólag négyszemélyes, a kardánalagút fölött, az ülések közé illeszkedik egy tároló rekesz, így középen, ötödik személyként utazni gyakorlatilag lehetetlen. Mivel az ülés nem osztott, ezért a csomagteret nem lehet támladöntéssel bővíteni, de valljuk be, azon ritka események során, amikor erre szükség lenne, egy CLS tulajdonos elegánsabb megoldást választ a házi fuvarozásnál.


Azt már tudjuk, hogy a CLS kívül-belül gyönyörű, az utastere kényelmes, de milyen mozgás közben? A CLS 320 CDI voltaképpen a kínálat alapmodellje, és előre lelőjük a poént: a nyomatékos dízelmotor tökéletesen passzol a kocsi túraautós karakteréhez. A 224 lóerő és 540 newtonméter forgatónyomaték könnyedén, erőlködés nélkül viszi az üresen 18 mázsás vasat, míg a 7G-TRONIC automataváltó az esetek döntő többségében észrevétlenül - bár néha feleslegesen - kapcsolgat. Durva kopácsolásnak nyoma sincs, a V6-os CDI hidegen sem tolakodóan zajos, bemelegedve pedig laikus nem mondja meg, hogy dízelmotoros autóban ül. A váltókar oldalirányú pöccintésével a kapcsolások manuálisan végezhetők, de rendelkezésre áll egy Comfort/Sport gomb is, ami leveszi a gondot a vezető válláról. A 18 colos felnikre szerelt peres gumik ellenére meglepően komfortos a CLS haladása, az utasokkal két tonnát nyomva meggyőzően vasalja ki az úthibákat, míg viselkedését illetően talán a sportosan kényelmes jelző a legjobb kifejezés. A nagy tömeg, illetve a
terjedelmes méret miatt az autópályás suhanás a kocsi lételeme, szerpentinen viszont örömet okozhat az átlagosnál jobb fordulékonyság, ami városi manőverezéskor is hasznos tulajdonság. Egy komoly autót nem megszerezni nehéz, hanem fenntartani - tartja a bölcs mondás, a CLS költségeivel kapcsolatban azonban megfordul a helyzet. Kellemes családi kirándulásunk során, olykor kihasználva a motor erejét, kereken 300 kilométerre tankoltam 23 liter gázolajat (7,6 l/100 km), és a normál ritmusú városi kocsikázás sem igényelt többet átlagosan 11 liternél.


Az álomból valóság lett, a Vision CLS szinte változatlan külsővel került gyártásba, és a teszt bebizonyította, hogy a Mercedes-Benz bátorsága nem volt felelőtlenség. A CLS-osztály megszületése új színt hozott a piacra, és rácáfol azokra, akik még mindig túlzott konzervativizmussal vádolják a stuttgarti vezérkart. A CLS nem dömpingmodell, töredékét gyártják annak a mennyiségnek, ami az E-ből elfogy, és ez így van jól. Amíg a műszakilag rokon CLK kupé, valamint az E-osztály vevőköre tisztán körvonalazható, addig a CLS különleges formája, egyedi hangulata és sajátos megjelenése elsősorban olyan vevők fejét kívánja elcsavarni, akik eddig nem számoltak egy Mercedes-Benz megvásárlásával. A négyajtós, négyszemélyes kupé többé nem paradox fogalom, a vízióból lett CLS immáron létezik és nagyon szerethető, méghozzá úgy, hogy jellegének műélvezete nem követel irreális kompromisszumokat a használat rovására.

 
Idő/Time/Zeit
 
Hollywood
 
Zene letöltés
 
Zene/Music/Musik
 
Számláló/Reckoner/Zähler
Indulás: 2007-05-06
 
Naptár/Calendar/Kalender
2024. Július
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Szavazás
Véleménykutatás
Hogyan tetszik az oldal?

Nagyon rossz
Hááát?!
Elmegy
Jó!
Nagyon jó!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Szerinted ki a világ legjobb focistája?
FOCI,FOCI,FOCI!!!
Szerinted ki a világ legjobb focistája?

David Beckham
Tierry Henry
Cristiano Ronaldo
Thomas Risicky
W.Rooney
Ronaldinho
Kaka
Paul Scholes
Roone
Ronaldo
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
További linkek...
 

Szobafestõ Budapest területén, legyen szó tisztasági festésrõl, vagy komplexebb munkálatokról, mi rendelkezésre állunk!    *****    Svéd termék a legjobb áron! Regisztrálj vásárlónak és kapj egyszeri 2000 Ft-ot és 15% kedvezményt a katalógusból! Svéd    *****    Azariah - RAMPAPAPAM formabontó verzióban, hallgasd, likeold, mutasd meg a spanodnak is :D    *****    ClueQuest- Új, ingyenes online nyomozós játék! Fejtsd meg a rejtélyt, és találd meg a tettest!Gyere cluequest.gportal.hu    *****    Szobafestõ Budapest    *****    Svéd termékek!Csatlakozz hozzám és kapj 2000,- Ft kedvezményt-15% kedvezmény a katalógus árból!Parfümök, szépségápolás!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!