Speeding Motor Corporation
Speeding Motor Corporation
Menü
 
Autó
 
Motor
 
Szórakozás
 
Társalgó/Chat/Konversation
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
SZAVAZÁS!!!!
Üzemeljen tovább az oldal?
Üzemeljen tovább az oldal?

Igen
Nem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Tesztelés-Ismertető:Autó
Tesztelés-Ismertető:Autó : Skoda Octavia RS: Panelálom

Skoda Octavia RS: Panelálom

Kovács Tibor  2007.05.13. 23:47

Nem annyira nyers, mint a régi volt, de ennek ellenére megmaradt kitűnő játékszernek az új Octavia RS. Gyakorlatilag egyetlen komoly hátránya van, ez pedig a tetemes fogyasztás.

Azt nem mondanám, hogy szigorított (bár néha így érzem), de nekem mindenképpen büntetés lakótelepi panelban élni. Monogám típus vagyok, szeretem a csendet, a nyugalmat, ritkán megyek emberek közé, ennek ellenére mégis olyan tömbben lakom, ahol 192 lakásban nagyjából nyolc-kilencszáz lakó van összezsúfolva, ráadásul ilyen házból több tucatnyi van a környéken - és ezzel minden nap szembesülnöm kell, minimum kétszer. Nehezen megy az együttélés: ha vasárnap dolgozni szeretnék, akkor borítékolható, hogy a szomszédomnak barkácsolni támad kedve, és fúr-farag, mint aki megőrült; ha kiülök az erkélyre, a fölöttem lévő nyakon önt két liter vízzel, mert túlfolyatja a fikusz cserepe alá tett tálat, és így tovább. Vannak azonban pozitívumok is, például a tesztautókkal. A drága és komoly vasaknak olykor garázst bérelek, mert teszem azt, egy Audi A8-ast nem szívesen mutogatok napokig pőrén olyan alakok szeme láttára, akikre 20 forintot nem mernék nyugalommal bízni, a Skodára azonban a nyílt placc várt. És lássak csodát, felbolydult a környék! Kitűnő tetszési indexmérő hely egy lakótelep! Mindenki lát és hall mindent, mindenki ismer szinte mindenkit, így amikor hétfőn hazaviszem a Subaru Impreza STI-t, akkor tuti, hogy kedden már ott fognak tolongani a srácok a parkolóban a sufnituningos Suzukival és a lángot okádó Hondával, hogy versenyezzünk. Sportos modellről lévén szó, valami ilyesmi zajlott le most is, de idióta gumifüstölés helyett inkább tiszteletet ébresztett az Octavia RS - és hatalmas tetszést aratott. Azt, hogy egyáltalán észrevették, igazából a reklámcélú pepita matricázásnak lehet köszönni, mert ahogy az előző RS sem volt feltűnő jelenség, úgy a mostani sem lett harci szekér. Elől a hűtőmaszkon, illetve hátul ott virít a színes V betű, szolid légterelő ékesíti az ötödik ajtót, szériában 17 colosak a könnyűfém felnik, és aki nagyon szemfüles, az még kiszúrja, hogy zöld festést kaptak a féknyergek. Ennyi, ezek után csak a dupla kipufogócsőből áradó mély morgás az egyetlen támpont, de erről majd később. A külső tehát szándékosan szolid, és ugyanezen a nyomvonalon haladhatunk tovább, ha a belső teret kell minősíteni. A sportos alaphúrokat megpendíti a Skoda: gumibetétes fémpedálokat tapos a láb, jó fogású, kissé dundi, de háromküllős kormányt teker a kéz, és az üléseket sem érheti különösebb panasz - egyet kivéve. Háromféle anyagból varrták össze a huzatot, és pont a legizzasztóbb szövet került az ülephez, illetve a háthoz. Sebaj, az RS-ben alapáras a kétzónás Climatronic hűsölés, így bosszankodás helyett érdemes a szemet legeltetni a díszítő jellegű logón, valamint a fekete tetőkárpiton. A helykínálat nem probléma, és a tágas utastér mellett óriási, 560 literes a csomagtér - amely 1420 literig bővíthető -, így azonnal érthető, mitől ideális családi autó kezdetek óta az Octavia. Az anyagminőség jobb az átlagosnál, a műanyagok nem virítóan olcsók, az összeszerelés pedig hibátlan - ne csodálkozzunk hát, amikor neves nemzetközi szaklapok összehasonlító tesztjeiben a Skoda rendre elpüföl néhány nagynevű márkát. Mit tudunk eddig? Jól néz ki, diszkréten dögös, belül kényelmes és kellemes, de vajon hogy megy? A kérdésre a jól bevált 2,0 TFSI motor ad választ, amely amolyan Jolly Joker a VW csoportban. Ez a négyhengeres, 200 lóerős turbós gépezet vígan repíti a Golf GTI-t, hátára veszi a Seat Leon-t, és nem hazudtolja meg magát az Octavia RS-ben sem. Fordulatszám szerint 1800 és 5000 között papíron folyamatosan rendelkezésre áll a 280 newtonméteres forgatónyomaték, és a gyakorlat igazolta, hogy a Skoda robbanékonysága bizony ennek köszönhető. Kétségtelen, hogy a régi modellhez képest ezt az újat nem lehet olyan drasztikusan "kicsontozni", de nincs is erre szükség, mert a meggyőző túraautós érzés mindig elegendő erőtartalékot garantál. Tapasztalatból mondom, veszélyes üzem az RS, mert a sebességekre vonatkozó szabályok betartása szinte lehetetlen, az ember városban is úgy keresi az előzési lehetőségeket, mintha jutalom várná minden sarkon, holott örüljünk, ha nem csíp fülön egy sunyi traffipax. A kormány picivel lehetne direktebb, de a váltó pontos, engedi a gyors kapcsolást, és a futómű ugyancsak eltalált része az autónak. Mondjuk a saját verziómon még alaposan keményítenék, de ne feledjük, ez nem utcai WRC, hanem jó adag sportossággal megspékelt komfortos középkategóriás, ami sokaknak bőven elég. A kátyúk sajnos így is ősellenségek, már egy kisebb zökkenő olyan csattanás kíséretében abszolválható, hogy a frászt kapják a bennülők, és vacak, hullámos úton szintén kár a gázt taposni, mert félelmetesen pattog az eleje. A nyomatékkal többnyire a kipörgésgátló sem bír, bekapcsolt ESP-vel is igen gyakran felvillan a sárga kontrollfény a műszerfalon, a gumik visítanak, de az elektronika azért enged némi játékot, mielőtt beavatkozik. A négy tárcsafék képes felnőni a feladathoz, ha mondjuk 220-ról kell lerántani az RS-t a poroszkálók szintjére, és autópályán többszöri satuzás után sem volt tapasztalható, hogy drasztikusan csökkent volna a fékhatás. Az RS megérdemelt tekintélyét egyértelműen megalapozta, hogy a rendőrségi flottában kiemelt szerephez jutott, és mivel ez az Octavia kínálat krémje, a Skoda érthető módon újfent ügyelt arra, hogy felszereltség vonatkozásában ne érhesse szó a ház elejét. Cirka 6,9 millió forintért minden alapvető kényelmi berendezést megkap a vevő, még a metál/gyöngyház lakkozásért sem kell felárat fizetni, így nincs más feladat, mint néhány extrára felhívni a figyelmet. Nem kidobott pénz a 12 hangszórós Sound System hifi, mert gyári szetthez képest egészen jól szól, 88 ezret megér. Hasznos segítség a parkolóradar, a tolótető fokozza a komfortot, és télen jól jön az ülésfűtés, amit nyár lévén most nem próbáltam ki. A navigációra viszont felesleges százezreket kidobni, sokkal praktikusabb egy utólagosan beszerelhető kézi készülék használata, és picit övön aluli, hogy a hátsó ablaktörlőért 19 ezret kell leszurkolni. A xenon fény alapáras, de hozzá az automata fényérzékelős kapcsoló 15 ezret kóstál. A teszt legsarkalatosabb pontja a fogyasztás volt, mert a gyári adatok köszönő viszonyban sincsenek a mért értékekkel. Az tiszta sor, hogy a turbós benzines RS nincs partiban a dízel TDI-vel, de a megadott városi 10,9 liter átlagos stílusban hajtva sem akaródzott 13,2 alá lemenni, taposva pedig... Tudom, nem vagyok vétlen a dologban, a 200 paciból nem sokat fogtam vissza, de a teljes tesztátlagnál is nagy különbség adódott, mert 7,8 liter helyett 10,1 literrel tettem meg 100 kilométert - és a Balaton felé haladva volt ebben bőven 80-90-es folyamatos gurulás. Summa summarum: az RS-t hideg fejjel, tötyörögve vezetni nem kis kihívás, a szemét kinyomva azonban megkéri a móka árát, és ne felejtsük el, illik minimum 98-ast csorgatni a gyorsan apadó 55 literes tartályba. Az utóbbi két napban annyit beszélgettem erről a Skodáról az emberekkel, mint 3 év alatt összesen, és számomra hihetetlen, mekkora kultusza van ennek a modellnek. Nem tudtam úgy megérkezni, hogy ne érdeklődjenek, kérdezősködjenek, és azt kell mondanom, a cikk elején említett tetszési index toronymagasan az Octavia RS-t favorizálja, pedig az idők során vittem már haza ezt-azt. A jelenség magyarázata azonban nem túlzottan bonyolult, hiszen amíg a Rózsadombon már Ferrarikat és más csemegéket látni, addig a sivárabb lakótelepi kerületekben is születnek álmok, és nem mindenki akkora balfék, hogy égből pottyant húszmilliós örökségből 15 milliós terepjárót vesz, hozzá 5 guriga fukszot, majd szentül hiszi, hogy ő a császár. Aki panelban lakik, nem feltétlenül szerencsétlenebb, mint aki villában tengeti életét, csak mások az értékarányok, és az Octavia RS éppen ebben verhetetlen. 200 lóerő ebben a látványosan kultúrált csomagolásban, ilyen kiváló minőségben abszolút jó vétel, a nagyságrendileg 7 millió forint azonban nem feltétlenül ahhoz a szinthez igazodik, ahol két lurkót nevelnek például a nyolcadik emeleten bérből és fizetésből. De az álmok már csak ilyenek, még a panelálmok is.

 
Idő/Time/Zeit
 
Hollywood
 
Zene letöltés
 
Zene/Music/Musik
 
Számláló/Reckoner/Zähler
Indulás: 2007-05-06
 
Naptár/Calendar/Kalender
2024. Július
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Szavazás
Véleménykutatás
Hogyan tetszik az oldal?

Nagyon rossz
Hááát?!
Elmegy
Jó!
Nagyon jó!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Szerinted ki a világ legjobb focistája?
FOCI,FOCI,FOCI!!!
Szerinted ki a világ legjobb focistája?

David Beckham
Tierry Henry
Cristiano Ronaldo
Thomas Risicky
W.Rooney
Ronaldinho
Kaka
Paul Scholes
Roone
Ronaldo
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
További linkek...
 

Svéd termék a legjobb áron! Regisztrálj vásárlónak és kapj egyszeri 2000 Ft-ot és 15% kedvezményt a katalógusból! Svéd    *****    Azariah - RAMPAPAPAM formabontó verzióban, hallgasd, likeold, mutasd meg a spanodnak is :D    *****    ClueQuest- Új, ingyenes online nyomozós játék! Fejtsd meg a rejtélyt, és találd meg a tettest!Gyere cluequest.gportal.hu    *****    Szobafestõ Budapest    *****    Svéd termékek!Csatlakozz hozzám és kapj 2000,- Ft kedvezményt-15% kedvezmény a katalógus árból!Parfümök, szépségápolás!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!